Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü – 2013 ÖSYS Tercihleri

Standard

Üniversite sınav maratonu tamamlandı ve ÖSYM tercih kılavuzunun nihai halini yayınladı. Kılavuzda Dil ve Konuşma Terapisi bölümü için Anadolu Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi’nde toplamda 60 kişilik kontenjan var. Anadolu Üniversitesi’nden sonra Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Dil ve Konuşma Terapisi bölümü bu yıl öğrenci alıyor.

Geçen yıl ek kontenjanla gelen 30 kişilik alımı saymazsak, dil ve konuşma terapisi bölümü bu yıl ilk kez görücüye çıktı diyebiliriz. Geçen yıl 100.000’lerde öğrencilerin girebildiği bölüme ilginin artacağı ve sıralamanın bir hayli yukarı çıkacağını düşünüyorum. Tercihlerde faydalı olması açısından birkaç noktaya değinmekte fayda var:

Türkiye’de Dil ve Konuşma Terapisi’nde doktora yapmış bütün hocaların neredeyse hepsi Anadolu Üniversitesi Dilkom bünyesinde. Anadolu Üniversitesi 10 yılı aşkın bir süredir dil ve konuşma terapisi biliminin Türkiye’de lokomotifliğini yapmakta. Lisans programından çok önceleri yüksek lisans ve doktora eğitimi bu alanda Eskişehir’de verilmekteydi. Dil ve konuşma terapisi bölümünü tercih edecek öğrencilerin Dilkom sitesini ziyaret etmesini şiddetle tavsiye ederim.

Hacettepe ise odyoloji alanında 1970’lerden bu yana eğitim vermekte, Odyoloji ve dil ve konuşma terapisi kardeş alanlardır ve bazı temel dersler ortak olarak iki alanda da verilmektedir. Fakat, bu iki alan birbirinden oldukça bağımsız apayrı bilim dallarıdır. Hacettepe Üniversitesi’nde bu yıl açılan dil ve konuşma terapisi bölümünü büyük ihtimalle Odyoloji temelli hocalar yürütecek, dolayısıyla öğrencilerin terapi eğitimini nasıl alacağı hala muallak. Sağlık bilimleri fakültesinin sayfasında hala dil ve konuşma terapisi bölümüne dair açıklayıcı bir bilgi yok. Bölümdeki öğretim elemanlarının kimler olduğu ya da ders programlarına dair yine en ufak bir not düşülmemiş. Hacettepe’deki programın kapalı kutu bir görünüşü var, bu anlamda Hacettepe’yi tercih etmeyi düşünen adayların iki kez düşünmelerini tavsiye ediyorum, umarım tercih dönemi içinde akademik personel ve ders içerikleri bir an önce yayınlanır.

3 thoughts on “Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü – 2013 ÖSYS Tercihleri

  1. Hacettepe üniversitesi kaçla kapatır sizce? Bölümün maaşları hakkından net bir cevap verebilir misiniz kaç kişiye sorduysam herkes tatmin edici diyor..Kime göre tatmin edici..mf3 29 bindeyim girebilir miyim hacettepeye?

  2. Merhaba Öykü Hanım,

    Hacettepe’nin kaçla kapatacağını, rehber hocalar ya da dershanedeki danışman hocalar daha
    iyi tahmin edebilirler. Yakınınızdaki bir dershaneye ya da okulunuza gidip bu konuda rehber hocalarınızdan yardım isteyebilirsiniz.

    Maaş konusunda ise, elimizde ne yazık ki hiçbir veri yok. Ülkemizde, sanki kimse para için çalışmıyormuş gibi bir tabu durumu var. Kimse rakam telaffuz etmek istemiyor. Gelişmiş ülkelerde bu durum çok farklı, her meslek grubu için yıllık ve uzun vadede kazanç grafikleri istatistiksel olarak adaylara sunulmakta. Türkiye’deki dil ve konuşma terapistlerinin maaş durumuna gelecek olursak, devlette çalışan bir terapist tanımıyorum, dolayısıyla fikir yürütemiyorum, fakat fizyoterapist maaşları ile aşağı yukarı aynı olacağını düşünüyorum.

    Özelde ise maaş durumu sizin ne kadar yetkin, başarılı bir terapist olduğunuzla doğrudan alakalı. Kendi merkezinizde ya da başka bir merkezde kaç gün çalıştığınız, günde kaç seans verdiğiniz elinize geçecek olan ücreti doğrudan etkileyecektir. Şu an için çok fazla mezun terapist yok, fakat ilerde, her meslek grubunda olduğu gibi mezun sayısı arttıkça kazanılan para da ters orantıda azalacaktır.

    Fikir vermesi açısından, ABD ve Britanya’daki konuşma terapistlerinin yıllık kazançlarına şu bağlantılardan ulaşabilirsiniz;

    http://www.indeed.com/salary/Speech-Therapist.html
    http://www.prospects.ac.uk/speech_and_language_therapist_salary.htm

    Başarılar.

  3. Dershane hocalarına göre giriyorum onlar hacettepeyi 35 bekliyorlar..Orası öyle elbette ben zaten derslere ve mesleğe sıcak bakıyorum başarılı olacağımı düşünüyorum..özveri gerektiren şeyler beni mutlu ediyor..Sadece kafam biraz karışıktı ama aşağı yukarı 3 4 bin civarı olacak demek ki FTR gibiyse..Çok teşekkür ediyorum :)

Leave a comment